درباره دوره
خیمه معرفت
ویژه ایام اعتکاف
بسیاری از معلمان، طلاب، روحانیون و مربیانی که در عرصه فرهنگی مشغول فعالیت هستند، همیشه یکی از دغدغههای اصلی خود را فراهمکردن محتوای مناسب جوان و نوجوان میدانند و دائماً در تکاپو هستند تا طرح درسهای مختلفی را برای این رده سنی فراهم نمایند.
از نکات اصلی که باید در روند فراهمکردن طرح درس و محتوا رعایت کرد توجه به اصل “نگرش ساز بودن” آن محتوا است.
محتوایی میتواند در اوج تأثیرگذاری بر روی مخاطب باشد که ظرفیت تصحیح نگرش مخاطب را داشته باشد. منظور از تصحیح نگرش آن است که دانشآموز بهواسطه مجموعهای از محتواها و منظومهای از معارف به تفکری واحد دست پیدا کند که جهانبینی او نسبت به اطراف را تغییر دهد. همچنین تفکری پیدا کند که بهواسطه آن مسائل مختلف زندگی خود را به آن عرضه کرده و جوابهای مناسب آن را دریافت کند.
صرفاً نباید به گزارههای جزئی و محتواهای چندتکه و بیارتباط به هم اکتفا نمود. ذهن و روحِ جوان و نوجوان مستعد این است که از طریق عرضه منظومه واحدی از معارف، لباس یکرنگ به تن کند و سراسر اندیشه او را در بر بگیرد تا اطراف خود را در آن اتمسفر تحلیل کند.
“صِبْغَةَ اللَّهِ وَ مَنْ أَحْسَنُ مِنَ اللَّهِ صِبْغَةً وَ نَحْنُ لَهُ عابِدُون” بقره:138
محتوای دوره
دورۀ آموزش اعتکاف دانش آموزی
-
خیمه معرفت | جلسه اول
11:43 -
خیمه معرفت | جلسه دوم
15:58 -
خیمه معرفت | جلسه سوم
28:22 -
خیمه معرفت | جلسه چهارم
21:26 -
خیمه معرفت | جلسه پنجم
14:00 -
خیمه معرفت | جلسه ششم
10:12 -
خیمه معرفت | جلسه هفتم
24:11 -
خیمه معرفت | جلسه هشتم
35:01